Zum Hauptinhalt springen
Thema: Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten (1345-mal gelesen)
0 Benutzer und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten

Zitat
Honda Commits to the Expansion of Hybrid Vehicle Offerings in the U.S.

    Honda product strategy includes advancement of Earth Dreams™ Technology powertrains, including innovative two-motor hybrid system

    Strategy will include changes to existing lineup of environmental vehicles

Honda is reinforcing its commitment to a clear product strategy focused on further advancing fuel-efficient and alternative-fuel vehicle technologies that are better aligned with customer needs and that strengthen the company’s U.S. sales momentum.

Keyed to the continued rollout of a new lineup of Earth Dreams™ Technology engines, transmissions and electro-motive technologies, the strategy will be executed over the next three to four years and will include changes to the Honda lineup of advanced technology environmental vehicles, including the Honda Insight. The U.S. model Insight will be available at Honda dealerships nationwide through the end of the year, with production scheduled to end in summer 2014.

Honda’s hybrid product direction in the U.S. will move forward with greater focus on expanded application of the innovative two-motor hybrid system. The two-motor system was introduced on the 2014 Accord Plug-In Hybrid and powers the EPA-rated 50 mpg city Accord Hybrid, which is the most fuel-efficient rating for a 5-passenger sedan in America.

“No manufacturer has more experience with electromotive technologies than Honda and we are committed to applying our expertise to a wide range of products in the coming years,” said Michael Accavitti, senior vice president of auto operations at American Honda. “Our hybrid vehicle strategy will focus on new models aimed at delivering the class-leading fuel economy and performance our customers’ desire in segments that represent significant growth opportunities.”

The second generation Insight is the most affordable mass-produced hybrid vehicle on the market with a MSRP starting at $18,7251, and an EPA fuel economy ratings of 41/44/42 city/highway/combined2. It was introduced in the spring of 2009 and offered a unique blend of fuel-efficient hybrid performance, 5-door hatchback practicality, top safety ratings and a host of user-friendly features, including the first application of the Honda-exclusive ECO Assist™, a sophisticated feedback system that uses an adaptive color display to indicate overall driving efficiency. Long recognized as an affordable and practical hybrid vehicle choice for customers, the Insight was named a ’Greenest Vehicle’ by the American Council for an Energy-Efficient Economy (ACEEE) for four consecutive years and a ’Top Choice’ by Edmunds.com.

For more information on the 2014 Honda Insight, visit www.automobiles.honda.com/insight.

1 MSRP excluding tax, license, registration, $790 destination charge and options. Dealer prices may vary.
2 Based on 22014 EPA mileage ratings. Use for comparison purposes only. Your actual mileage will vary depending on how you drive and maintain your vehicle.

Re: Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten

Antwort Nr. 1
Honda in den USA ist auf Erfolgskurs http://www.automobil-produktion.de/2013/10/gewinne-bei-honda-steigen/ und die Europäer kaufen immer weniger Honda http://de.wikipedia.org/wiki/Wirtschaftszahlen_zum_Automobil - daraus die Verkaufszahlen von Honda im Zeitraum von 2009 bis 2012: 233.185, 177.453, 141.705 und 137.392 (2012 wurde hoch gerechnet). Das ist ein Minus von 41% in vier Jahren.

Dann sollte Herr Katsushi Inoue alles ändern http://www.welt.de/wirtschaft/article108475112/Honda-sieht-seine-Zukunft-im-Hochlohn-Europa.html. 2012 wurde das Ziel in Deutschland um 21% (33.000 geplant und 26.306 verkauft) verfehlt und 2013 wurden nur noch 22.873 Pkw verkauft  http://www.kfz-auskunft.de/kfz/pkw_neuzulassungen_hersteller_2013.html

Eine Frage bleibt: Wieso verkauft sich Honda so schlecht? Das fragt sich auch Herr Lübbehüsen von der Zeit  http://www.zeit.de/mobilitaet/2013-08/gebrauchtwagen-honda.

Genau jetzt frage ich mich, wo in der Nähe (20km) ein Honda Händler ist?! Keine Ahnung - Honda ist irgendwie unsichtbar.

Grüße, Sven

Re: Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten

Antwort Nr. 2
In zwei Wort zusammengefasst: Präsenz zeigen - daran scheitert es bei Honda.

Im Qualitätsreport knapp hinter Toyota und vor Mercedes, Motorentechnologisch führend ist die Marke Honda in der Werbung kaum oder garnicht präsent. Wer hat in den letzten Jahren einen Spot für Honda Hybride gesehen? Und was soll uns die Werbung mit optischen Täuschungen zum CR-V sagen, bzw. die Werbung mit den Gepäckstücken die in den Kofferraum fliegen zum Civic Tourer?

Und nun Axel Prahl, Jan Josef Liefers, weisses Auto - Na? Da klingelt es doch sofort bei jedem. Die Toyota Werbungen in Europa waren schon immer klasse, kreativ und einprägsam.

Bei Honda habe ich den Eindruck dass die Europa-Zentrale einfach keine Lust hat Autos zu verkaufen oder die sind vollkommen unfähig Kunden anzusprechen. :icon_doh:

Hier mal ein paar Beispiele für Honda Werbungen aus anderen Ländern

Civic Hybrid 2008
Jazz Hybrid
Civic Hybrid 2013
Accord Hybrid

Re: Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten

Antwort Nr. 3

Bei Honda habe ich den Eindruck dass die Europa-Zentrale einfach keine Lust hat Autos zu verkaufen oder die sind vollkommen unfähig Kunden anzusprechen. :icon_doh:


Der Satz hätte vor Prahl und Liefers auch prima zu Toyota gepasst.  :-D

Re: Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten

Antwort Nr. 4

Der Satz hätte vor Prahl und Liefers auch prima zu Toyota gepasst.  :-D


Findest Du? Mir sind von Toyota mehrere Werbungen gut im Gedächtnis geblieben. Angefangen in den 90ern mit Platz 1 in der Pannenstatistik, weitergehend über die "Nichts ist unmöööööglich" Tiere, über "die Zeiten ändern sich - der neue Toyota Corolla", dem Sunrise Auris Spot, dem Spot mit dem kleinen Mädchen das über ihren Papa und den Verso erzählt bis hin zu "die Alternative" für die HSD Fahrzeuge. Danach kamen die beiden Komissare :)

Die letzte richtig ansprechende Werbung von Honda war 2006 beim Civic "Schon mal auf Knopfdruck Herzrasen gehabt". Für Hybride haben die dagegen in Deutschland noch nie geworben.

Re: Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten

Antwort Nr. 5
Okay, ich habe mich unklar ausgedrückt: Ich meinte die Werbung für Hybridfahrzeuge von Toyota.

 

Re: Honda möchte Hybrid Angebotspalette in den USA ausweiten

Antwort Nr. 6
Achso. OK, da kann ich dann 100%  :icon_dito: geben ^^

Die sympathische/persönliche Note ist erst mit den beiden gekommen.  :-)